Reference

Tereza Šimková

Silvestr v srdci Balkánu, průvodce: Zbyněk Král

Moc se mi líbila kombinace návštěvy města, urbexu a zároveň krásných treků na horách. A to vše za pár dní :)

Zbyněk byl super průvodce - nejvíce cením rychlé rozhodování ať už šlo o výběr restaurace, trasu nebo třeba úplnou změnu plánu kvůli počasí. Zároveň je to pohodový kluk se zajímavými historkami a zkušenostmi.

Díky moc, že jste nás vzali sebou jako extra posilu výpravy! :) Moc si toho vážím, byl to skvělý způsob strávení konce roku a určitě to nebyla moje poslední výprava.

Jana Králová

Silvestr v bosenských horách, průvodce: Martin Dubec

Tohle je vážně ten nejlepší způsob, jak ukončit starý rok a přivítat ten nový. Silvest v horách s bandou stejně laděných lidí je prostě přesně to, co chceš! Hlavně teda karaoke místních chlapců a pravou nefalšovanou bosenskou večeři, po který nemá kocovina šanci! :D Navíc jak se říká “Jak na Nový rok, tak po celý rok!” Takže doufám, že na cestách a s Expe! :)

Tadeáš Západ Vala

Balkán, průvodce: Ondřej Švirák

Ondra byl super a nemám k němu ani k jeho průvodcování výhrady:-D Líbil se mi jeho přístup k plánu a organizaci akce. Opakovaně nám dával na výběr z možností, kam se podívat a kam jet, a adekvátně reagoval na naše názory co udělat jinak (např. ohledně místa spaní,...) Po pravdě nebyla žádná konkrétní věc, se kterou jsem byl nespokojen, za což kromě destinace a průvodce byla zodpovědná výborná parta lidí :-)

S Expedition Clubem jsem vycestoval už podruhé a utvrdilo mě to v myšlence, že jakmile budu mít opět čas, peníze a možnosti, pojedu s vámi moc rád někam znovu :-)

Honza

Silvestr pod sněhem v Bosně - Prenj - PLNO, průvodce: Standa Dadák

Standa je super. Průvodcuje se zapálením, drží pohromadě celou skupinu, aktivně lidi na výpravě zapojuje a nějakým nepochopitelným způsobem dokáže vyhovět všem. Rychle dokáže přeplánovat výpravu podle aktuální situace, snaží se edukovat co se týče vybavení, bezpečnosti a má hodně trpělivosti. Sakra, už to vypadá, jako by to psal Standa sám co? No prostě jeho výpravy jsou super a dojezd v Klubu cestovatelů byl boží.

Bohdan Boblach

Silvestr v srdci Balkánu - PLNO, průvodce: Petr Tobolák

Petr byl skvěle připraven a výkladem z historie Bosny se skvěle blýsknul a připravil nám defakto rekonstrukci atentátu, kde byl zavražděn Ferdinand. V duchu stopařské expe filozofie dokonce stopnul popelářskou káru a neustále hýřil vtipem, vymýšlel hry i soutěže. Je to kámoš. V horách působil profesionálně a zkušeně.

Se vším jsem byl spokojen!

Karel Pešata

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Standa Dadák

Kdyby mi někdo před touto akcí řekl, co všechno zvládnu a zažiju, klepal bych si na čelo. Byl to intenzivní a nezapomenutelný týden. Zpětně si říkám “Waaauuu, to jsem fakt všechno zažil za jeden týden…?!”. Těžko se mi proto vybírá, co konkrétního pochválit, protože ta expedice jako celek byla neskutečný zážitek - od prvního kafe v Sarajevu až po after party v Brně, ze které jsem šel rovnou na vlak v 10 ráno. Co ale obzvlášť chválím, byla skvělá parta lidí. Až snad na jediného člena výpravy, jsme podle mého dokázali fungovat jako tým, který se zná roky a ne sotva týden. Určitě tomu nemalou měrou pomohl právě Standa, které ho jsme snad všichni vnímali jako zkušenějšího kámoše a ne jako průvodce. Tato expe posunula moji komfortní zónu (fyzickou i psychickou) a jsem za to moc rád. Nicméně byly 3 okamžiky, které pro mě byly svoji atmosférou naprosto luxusní • výše zmíněná cesta po hřebeni z Vito a její překonání • neplánovaná večerní procházka na nějaký “No name” kopec ) • párty v Mostaru (btw. doufám, že jste našli mostarskému kuželu v klubovně nějaké pěkné místo ) )

Martina Smrčková

Podzim v Bosně a Hercegovině - PLNO, průvodce: Michal Just

Tradiční výprava, která ale ani po letech neztrácí své kouzlo. Nádherné hory, skvělé výhledy, super parta.

Michal nás bezpečně dopravil na všechna místa, která byla v plánu a výborně naplánoval cestu na Maglič. Myslím, že všichni jsme byli rádi, že jsme nakonec vyrazili napřímo a nemuseli jít cestu k jezeru dvakrát. Byl příjemným společníkem, takže bych neměla problém s ním jet na další výpravu.

Jaroslav Kubicek

Silvestr v srdci Balkánu, průvodce: Zbyněk Král

Kdybych měl průvodce hodnotit hvězdičkami, tak bych jich dal pět:

-   první za schopnost improvizace v proměnlivém počasí a terénu (krom sněžení bylo asi vše)

-    druhá za hike v okoli Lukomiru

-    třetí za odhodlaní dojet fakt až do Lukomiru po té "cestě"

-    čtvrtá za vytrvalý optimismus ve všech situacích (ať už s řidiči na balkánských silnicích nebo s naší 12-člennou skupinou, která buď přicházela s 15 různými nápady co dělat dál anebo na věc naopak neměla vůbec žádný názor

-    pátá hvězda za obětovaní své zraněné nohy (a snad né i zad) plus vše ostatní

Díky!

Lucka Slavíková

Silvestr v bosenských horách - PLNO, průvodce: Eva Mariánková

Evča je naprosto neuvěřitelná turbožena! Jediné, co mě mrzí, je, že jsem ji měla za průvodce hned na první akci, protože prostě laťku takhle vysoko jen tak někdo nemůže překonat. I když samozřejmě vím, že i ostatní průvodci jsou skvělí. Ale kombinace boží Bosny a nejbožštější Evči je naprostá topovka.

Tak někdy v půlce výpravy mi došlo, že to je dost v háji, protože expeditionclub teď asi začnu dost finančně dotovat. Pak jsem se cestou domů jukla na letošní vypsané akce a málem mě trefil šlak. :)

Veronika Clausová

Silvestr v srdci Balkánu - PLNO, průvodce: Michal Just

Michal byl fakt super, udržoval v partě dobrou náladu a vždy byl otevřenej našim nápadům. Do programu přidal přespání v bivaku v horách a to bylo skvělý. V horách dával na všechny pozor, pomáhal méně zkušeným. Akorát musí trochu potrénovat Krycí jména. :D Dávám pět hvězdiček z pěti!

Na výpravě se mi líbilo všechno - super parta lidí, program a nezapomenutelné zážitky. Výpravy s Expe prostě stojí za to! Chudáci lidi kolem mě pak musí ještě dlouho poslouchat, co všechno jsem zažila.

Díky za to, co děláte! Jste boží! :)

Lucie Hudcová

Týdenní Bosna - PLNO, průvodce: Standa Dadák

Standa byl kliďas jako hrom. S dokonalou grácií ustál sociálně náročnější situace, neztrácel hlavu a když někdo přišel s něčím, co pro něj mělo představovat problém, Standa pohotově přišel s alternativním řešením nebo rovnou s několika. Tohle bych opravdu ráda zdůraznila, protože taková situace určitě nenastala jen jednou (ať už šlo o to, že někdo něco opravdu nezvládal nebo se jen prostě zrovna potřeboval vymrčet), a pokaždé ve mě dokázal tento jeho přístup vyvolat vlnu obdivu. Nedělalo mu problém zvolnit tempo s ohledem na slabšího, staral se, jestli pijeme dost vody (ikdyž já se spíš starala, jestli pijeme dost piva), snažil se rozproudit konverzaci, když zrovna vázla a prostě celkově se to snažil dělat hezký - a podle mě nanejvýš úspěšně. Mně bylo v Bosně opravdu krásně a svůj podíl na tom bezpochyby nese Standa. A poslední věc - celou tu dlouhou cestu (nejen) zpátky, kdy nás provezl neskutečnou bouřkou tak hebce, že se mi v tom bordelu podařilo usnout, odřídil sám, za což před ním taky smekám.

Moc se mi líbilo, že jsme první 2 noci spali u místního, takže proběhla interakce s místní kulturou opravdu důsledně. Členové naší smečky byli strašně fajn (až na nějakou tu výjimku), atmosféra byla hodně uvolněná a to taky udělalo svoje, stejně jako úžasný počasí.

Sebastian Vrbík

Silvestr v bosenských horách - PLNO, průvodce: Petr Tobolák

Petr byl jako průvodce perfektní, jde vidět ze už nějaké ty zkušenosti má a celou skupinu korigoval s prstem v nose a na prvním místě byla bezpečnost, lepšího průvodce sem si nemohl přát. A sedl mi i po té lidské stránce, neustále se zajímal jestli všichni mají vše a jsou ok, takže super, na další expedici bych chtěl jet zase s ním, tak snad to vyjde, ještě přemýšlím, co bych mu vytkl ať to nevypadá, jak kdybych byl zmanipulovaný a chválil ho do nebes, ale opravdu mě nic nenapadá. :)

Matúš Seman

Silvestr v bosenských horách - PLNO, průvodce: Eva Mariánková

Myslím, že Evku sme si všetci z výpravy zamilovali. Jej entuziasmus, nadšenie je hory, turistiku a prírodu je kľúčovým faktorom pre dokonalé zvládnutie role sprievodcu. Oceňujem jej ľudský prístup, ochotu deliť sa o bohaté skúsenosti a vážim si vysokú profesionalitu. Dúfam, že sa čoskoro stretneme na ďalšej výprave.

Program tejto expedície je dokonale vybalancovaný (historické Sarajevo, prespávanie v zasnežených salašoch a Silvester na chate v okolí hôr) a časovo dobre rozvrhnutý.

Jakub Janík

Babí léto v Bosně, průvodce: Tom Cimr

Byla to má první výprava s Expe, užil jsem si ji maximálně, všichni zúčastnění byli super. Myslím, že jsme dokázali, že máme týmového ducha a byli jsme schopni si navzájem pomáhat a podporovat se. Hory byly krásné i drsné, některé výstupy bych asi hodnotil jako obtížnější což mi ale naopak vyhovovalo. Jídlo v Bosně bylo fantastické, vůbec nevím jak teď budu žít bez burku a baklavy :-D. Hodně zajímavé je to jak člověk začne vnímat historii Bosny potom co ji navštíví. Děkuji za tuto zkušenost. Určitě s Expe pojedu znovu někam za dobrodružstvím.

Lukáš ŠIDLO

Silvestr v srdci Balkánu - PLNO, průvodce: Michal Just

Nejsem příliš velký cestovatel. Pokud někam v minulosti cestoval, tak spíše s cestovní kanceláří, do hotelu atd... Takže pro mě byla celá tato akce jedno velké dobrodružství, na které budu dlouho vzpomínat. A k tomu přispěla i velice dobrá skladba lidí, se kterými jsem měl možnost expedici zrealizovat. Prostě si to všechno sedlo. Vážně to byla sranda.

Průvodce hodnotím jako velice spolehlivého, zábavného a všeobecně věcného . Líbily se mi všeobecné informace, které nám mohl poskytnou - ohledně cestování, jeho zkušeností s různými pobyty atd. Za sebe můžu říct, že jsem rád, že našim průvodcem byl právě Michal. Na tuto práci se určitě hodí.