Dechberoucí přechod části ikonické dálkové trasy v samotném srdci Dolomit.
Strmé vápencové věže a úctyhodné masivy v kontrastu s horskými loukami a jezery. Výjevy, které zná z fotek snad každý. Dolomity jsou jedním z nejikoničtějších míst v Alpách a snad i na světě. Výhledy na ně se snad nikdy neomrzí. Přímo jejich srdcem se vine dálkový trek Alta Via, který patří k nejhezčím horským trekům na našem kontinentu. V oblasti horských treků dominuje navíc i svou náročností. Cesta často vede náročným exponovaným terénem a v začátcích sezóny lze snadno narazit i na stará sněhová pole. Odměnou za trochu námahy však jsou nezapomenutelné zážitky z místa, které má nepřekonatelnou auru.
Vápencové masivy a věže v jižním Tirolsku překoná v Alpách máloco. Dolomity jsou plné míst, kde se psala historie horolezení a dodnes tu zůstávají stěny, kam se moc lidí neodváží. Malebné louky a jezera spolu s ikonickými věžemi vytváří ty nejhezčí horské scenérie, jaké znám. Kombinace neskutečných scenérií s relativně dobrou dostupností, díky cestám, které vedou přes vysoká sedla z nich dělají jednu z nejpopulárnějších destinací v Evropě. Většině turistů se ovšem dá vyhnout, třeba tím, že půjdeme od chaty k chatě, místo abychom vyráželi na jednodenní túry od auta z oblíbených míst.
I když je celý trek zamýšlený nalehko, není dobré podcenit jeho náročnost. Trasa prochází jednou z nejkrásnějších částí Alp, Dolomity jsou ale velmi specifické. Krom poctivého převýšení (min 1000 m za den) jsou na trase někdy vzdušnější úseky (nejedná se o ferraty) a v začítku sezóny můžeme narazit na sněhová pole po zimě.
Trek vede po turistických trasách, na kterých není nutné žádné speciální vybavení. Místy ovšem najdeme i úseky s lanem k přidržení (nejedná se o ferraty), nebo exponovanější místa. Je proto dobré nepodcenit svou přípravu a výbavu. Každou etapu budeme přizpůsobovat podmínkám a předpovědi počasí.
Pro vstup do Itálie stačí občanka. Vždy je ale lepší mít dva doklady, vezmi si proto alespoň řidičák.
Pojedeme z Brna expediční dodávkou, kterou necháme na startu cesty a necháme na konci se k ní vrátíme autobusy. Veškerá doprava na místě, včetně dálničních poplatků, mýta a parkování je v ceně výpravy.
Spát budeme na horských chatách, které tu mají dlouhou tradici a poskytují ideální zázemí na celém treku. Celkem nás čeká ubytování na 5 chatách. Doporučujeme využít ubytování s polopenzí, ať můžeme jít na lehko a také ať podpoříme provozovatele chat. Cena za ubytování se pohybuje okolo 70-80eur s polopenzí. Ubytování na chatách není v ceně výpravy, protože se výrazně liší pro členy a nečleny alpských spolků. Doporučujeme proto zvážit členství v Alpenverreinu (DAV). Celkem 3 noci strávíme v kempech u auta. Ubytování v kempu ve vlasntím stanu je v ceně výpravy.
Doporučujeme využít polopenzi na chatách. Díky ní můžeme jít na lehko a také podpoříme provozovatele horských chat. Cena z ubytování totiž často nenáleží jim, ale horským spolkům, které chaty provozují a s jídlem je to naopak. Přes den si vystačíme se studeným obědem, který poneseme s sebou. Po cestě není žádná pohodlná možnost jak doplnit jídlo, proto si svačiny poneseme od startu s sebou.
Podrobný seznam vybavení pošleme cca měsíc před výpravou. Můžeš se ale orientačně podívat už teď v checklistu výbavy po přilhášení.
Ranní odjezd z Brna do italského San Vito di Cadore. Dlouhý přesun si můžeme rozdělit zastávkou v Innsbrucku, nebo Bolzanu. Večer příjezd do kempu, kde necháme auto, přebalíme batohy a nasajeme atmosféru Dolomit.
Nastoupáme první výškové metry do srdce vápencových masivů. Vrcholovým cílem dne bude sedlo Focella Ambrizzola (2277 m) ze kterého budeme scházet k chatě Riffugio Croda da Lago u malebného jezera s výhledem na Cortinu d`Ampenzzo.
Nádherná etapa s více možnostmi podle naší výkonnosti, nebo počasí. Jejím cílem je každopádně chata Riffugio Nuvolau vedle ikonických věží Cinque Torri. V případě dobrého počasí sem projdeme přes sedlo Forcella dio Giau (2370 m), nebo zvolíme pohodlnější vrstevnici s krásnými výhledy na masiv Torany di Roses a strávíme více času pod Cinque Torri.
Dle italské tradice začneme cappuccinem na chatě Riffugio Scoiattoli od které se vydáme směrem na Passo Falzarego. Než začneme zase stoupat na masiv Lagazuoi budeme mít možnost se několikrát vykoupat a klidně si i zajít blíž k sedlu podívat se na pozůstatky neskutečných zákopů budovaných zde za první světové války. Na závěr dne zatneme zuby a vystoupáme do Forcella Col dei Bos (2332 m) a od něj opět s novými výhledy na chatu Ruffugio Lagazuoi
Z chaty vystoupáme zpět do sedla Forcella Lagazuoi (2572 m), protože jinam nám to strmý sráz a ferraty nedovolí a vyrazíme na sever kolem jezera Lech de Lagacio a sedlo Forcella di Lech do dlouhého údolí Val di Fanes, které nás zavede až k chatě Rif. Fanes.
Dlouhá etapa severní částí národního parku, kde se mísí jak zelené louky a údolí s téměř měsíční krajinou. Jednu chvíli ti připadá, že už se blížíš civilizaci na upravené cyklostezce a v další minutě stoupáš strmými serpentinami v krajině, kterou pokrývá jen vápenec v barvách od šedé po růžovou a nikde ani živáčka. Cílem dnešního dne je chata Rif. Biella, naše poslední chata výpravy.
Sejdeme poslední kilometry k Lago di Braies, horskému jezeru odkud se na dálkovou cestu Alta Via vychází z opačného směru. Tady nasedneme na autobus a dopravíme se do Cortiny, centra Dolomit a města, které rozhodně stojí za to navštívit. Průvodce se tu odpojí a zajede pro dodávku na start cesty. Spaní v kempu u Cortiny.
V Dolomitech nemůžeme vynechat oblast sedla Passo Sella. masiv Sassolunga, Sella Towers a další ikony, včetně výhledů na ledovec Marmolada k tomuto místu prostě patří. Zaparkujeme v sedle a obejdeme celý masiv Sassolunga dokola kolem Cinque Dita a Langkofelhütte. Večer Přejezd do Wolkensteinu a poslední noc v kempu.
Každá výprava má svůj konec. Nabalíme dodávku a vyrazíme přes Brenner zpět do Rakouska a hurá domů. Příjezd do Brna v odpoledních hodinách.
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.
U nás mají průvodci volnou ruku a jezdí i do míst, kde sami nikdy nebyli. Nevnímáme to jako hendikep, ale naopak výhodu, na které si zakládáme. Průvodce, který vyráží do míst, která sám objevuje, dokáže své nadšení mnohem lépe přenést na ostatní, než průvodce, který se vrací do stále stejných míst, která mu již dávno zevšedněla. Ke každé destinaci, kam se vracíme, máme detailní know-how, na základně kterého dokáže zkušený průvodce vše potřebné zařídit. Každý člen našeho týmu má vynikající organizační schopnosti a dokáže se rychle zorientovat v novém prostředí. Naše výpravy proto nestavíme na kulturních a historických výkladech, ale na společném prožitku z objevování nových míst v komorní atmosféře malé skupiny.