Apeniny jsou jedny z nejméně známých evropských hor. Jsou totiž relativně izolované na Apeninském poloostrově a k tomu ještě za hradbou Alp.
Apeniny jsou jedny z nejméně známých evropských hor. Jsou totiž relativně izolované na Apeninském poloostrově a k tomu ještě za hradbou Alp. Celé pohoří se táhne od severozápadu na jihovýchod v délce úctyhodných 1200 km a tvoří tak pomyslnou páteř poloostrova. Dělí se samozřejmě na několik menších celků a masivů. Naši pozornost přilákala oblast NP Munti Sibillini, což jsou nádherné travnaté hory, ve kterých však, díky vápencovému podloží, není nouze o dramatické scenérie, a masiv Gran Sasso, kde se nachází nejvyšší vrchol celých apenin - Corno Grande (2912 m.n.m.). Podle české wikipedie je zde dokonce nejjižnější ledovec Evropy, který leží jen kousek pod vrcholem Corno Grande. My ovšem víme, že v tomto případě se vševědoucí wikipedie mýlí. Teda alespoň její česká verze. Nejjižněji položený ledovec, či snad lépe jeho zbytky v podobě trvalého sněhu, leží v bulharském Pirinu. Tam se letos pro jistotu vydáme taky :-). Ať už je, či není nejjižnější, pramálo na tom záleží. Na kráse a zajímavosti to místním horám rozhodně neubírá. Naše putování rozdělíme na 2 horské etapy, které proložíme koupáním v jezerech a na závěr regenerací u moře. Cestou navštívíme taky San Marino, kde zdoláme nejvyšší vrchol - Monte Titano - do projektu Nejvyšší Evropské vrcholy. Tahle jízda bude nejen o nastoupaných výškových metrech a propocených tričkách, bude taky od dobrém jídle a pití, míříme totiž do gurmánské Itálie! Tak vzhůru na průzkum, tuhle akci jedeme poprvé!
Pokud se chceš zúčastnit této výpravy, nesmí ti dělat problém chůze po horách s batohem na zádech. Předpokládáme, že už s tím máš nějaké předešlé zkušenosti. Rámcově se jedná o 15 km s patnáctikilovým batohem pár dní po sobě.
Na této výpravě nehrozí žádná mimořádná bezpečnostní rizika. Budeme se pohybovat v turistickém chodeckém terénu max. do výšky 2912 m.
Cestovat budeme, jak už je pro nás typické, v menší skupince lidí. Dopravíme se po vlastní ose do cíle naší cesty pomocí devítimístné expediční dodávky, která vyniká spolehlivostí a lze ji použít i mimo asfaltový povrch silnic :-) Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z vašich řad. TRASA CESTY
2 noci strávíme v horských turistických přístřešcích v pohoří Sibillini, případně v horské chatě. 3x využijeme zázemí některého z kempů v údolí s vlastními stany.
Pokud zrovna nebudeme v horách, určitě využijeme pohostinnosti místních restaurací, jídlo je tady zážitek sám o sobě a byla by škoda si to neužít! Cestou nebude problém po domluvě zastavit v obchodě a dokoupit zásoby. Jídlo řešíš sám za sebe, ale doporučuji vzít si jen zásoby na 3-4 dny v horách. Zbytek dokoupíme na místě čerstvé.
Budeme se pohybovat jak ve městě, tak v horách. Vezměte si proto s sebou normální oblečení, ale i oblečení na hory. Seznam doporučené výbavy najdeš v tomto checklistu. Důležité části výbavy Ti případně zdůrazní průvodce. Pokud ti něco z výbavy chybí, můžeš si ji půjčit u nás. Půjčovnu najdeš na Expedičním eshopu ZDE. Stejně tak, pokud se ti líbí naše filosofie, můžeš nás reprezentovat na horách i jinde :) Připravili jsme pro tebe v eshopu pár expedičních vychytávek, které by se ti mohly na výpravě hodit.
Odjezd večer z Expediční klubovny v Brně. Čeká nás noční přejezd a min. 13h dlouhá cesta, kterou si zpříjemníme občasnými zastávkami.
Ráno přijedeme do Itálie, dáme si dobrou snídani a budeme pokračovat v cestě dál na jih. Po cestě máme mini stát San Marino, kde musíme splnit výzvu do projektu Nejvyšší evropské vrcholy, zdolat horu Monte Titáno. Pak se okoupeme v moři a dorazíme zbytek cesty až do kempu v Montefortino, kde strávíme první noc.
První den treku v NP Monte Sibillini. V plánu máme nastoupat výškové metry na hřeben a zdolat nejvyšší vrchol hřebene Sibillini - Monte Vettore (2476 m). Kousek za tímto působivým vrcholem nás čeká naše první nocležiště - Rifugio Tito Zilioli. Tady uložíme batohy a vydáme se nalehko dolů k jezerům Lago di Pilato. Noc strávíme v přístřešku.
Čeká nás dlouhý přechod krásného hřebene Sibillini z Rifugio Tito Zilioli až do Rif. del Fargno. Trasa po hřebeni téměř neklesá pod 2000 m a cestou nás čeká několik krásných vrcholů. Noc strávíme v postelích v turistickém přístřešku. Rif. del Fargno je málá horská chata s obsluhou, barem a kuchyní - bude možnost dát si zde teplé jídlo.
Poslední den přechodu Monte Sibillini, čeká nás sestup do údolí a průvodce pak cesta pro auto. Sejdeme z hřebenu až ke klášteru Santuario Madonna del Ambro, kde si spočineme a počkáme na odvoz. Následovat bude přejezd do dalšího kempu, tentokrát pod masivem Gran Sasso. Cestou se stavíme smýt pot v některém z jezer. Noc v kempu
Vyrazíme zdolat nejvyšší horu, nejen masivu Gran Sasso, ale taky celých Apenin - Corno Grande (2912 m). Po výstupu na tuto dominantu strávíme poslední noc v horách ve stanu.
Sejdeme dolů zpět k autu a zajedeme se podívat do blízkého historického města L'Aquila a na noc přejedeme k moři, kde si užijeme zasloužený odpočinek a koupání v moři.
Poslední ranní koupel, pořádná snídaně a dlouhá cesta zpět do ČR. Příjezd ve večerních hodinách do Brna.
|
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.
U nás mají průvodci volnou ruku a jezdí i do míst, kde sami nikdy nebyli. Nevnímáme to jako hendikep, ale naopak výhodu, na které si zakládáme. Průvodce, který vyráží do míst, která sám objevuje, dokáže své nadšení mnohem lépe přenést na ostatní, než průvodce, který se vrací do stále stejných míst, která mu již dávno zevšedněla. Ke každé destinaci, kam se vracíme, máme detailní know-how, na základně kterého dokáže zkušený průvodce vše potřebné zařídit. Každý člen našeho týmu má vynikající organizační schopnosti a dokáže se rychle zorientovat v novém prostředí. Naše výpravy proto nestavíme na kulturních a historických výkladech, ale na společném prožitku z objevování nových míst v komorní atmosféře malé skupiny.