Jednodenní túry na sněžnicích ze zázemím opuštěné chaty.
Za pohořím Totes Gebirge neboli „Mrtvými horami“ se vydáme do Rakouska, přesněji do jeho severní části ‐ spolkových zemí Štýrsko a Horní Rakousko. Totes Gebirge tvoří největší vápencová náhorní pláň ve východních Alpách, což vzhledem k naší akci znamená "největší hřiště pro hrátky na sněžnicích". Průměrná nadmořská výška plošiny je od 1600 do 1800 metrů a vyrůstají z ní strmé vápencové štíty. To zaručuje relativně pozvolný a konstantní terén, který je pro "sněžnicování" stěžejní.
Celou dobu zůstaneme v zázemí naší oblíbené a uprostřed hor schované chaty, od které si vyzvedneme klíče a budeme ji mít jenom pro sebe. Po každém návratu z túry si tak užijeme pohodlí u rozehřátých kamen, vytopenou místnost na spaní a absolutní klid na samotě v horách.
Pokud se chceš zúčastnit této výpravy, nesmí ti dělat problém chůze po horách s batohem na zádech. Předpokládáme, že už s tím máš nějaké předešlé zkušenosti. Rámcově se jedná o 15 km s patnáctikilovým batohem pár dní po sobě.
Největší objektivní nebezpečí představují laviny. Součástí výpravy proto bude zaškolení, jak pracovat s lavinovou výbavou a také je povinností mít s sebou kompletní vybavení - pípák, sondu a lopatu. Výpravu vede Lukáš, zkušený horal se zkušenostmi ze zimního terénu a certifikovaný horský průvodce.
Pojedme společně expediční dodávkou z Brna, dál už potom po svých. Každý den budeme podnikat jednodenní túry z chaty.
Zázemí Liezener hütte je jednoduché, ale máme ho moc rádi. Chata je v zimě zavřená a funguje samoobslužně. Ve splolečenské místnosti jsou kamna, která chatu krásně vytopí i s místnostmi na spaní a díky solárům je tu světlo. Dá se tu koupit i nějaké pivo a víno, ale jinak si vše potřebné musíme vynést na chatu sami na zádech. Ke spaní je potřeba vložka, nebo raději tenký spacák.
Po vlastní ose, jídlo si vyneseme první den na chatu. Ve skupině se můžeme domluvit na společném vaření.
Na výpravu budeš potřebovat sněžnice a trekové hůlky a také kompletní lavinovou výbavu (pípák, sondu a lopatu). Pokud by ti něco z výbavy chybělo, můžeš si věci půjčit z naší půjčovny. Podrobný seznam výbavy ti pošleme cca měsíc před výpravou.
Plán akce je pouze orientační, je ovlivňován počasím, osudem a přáním samotné skupiny.
Ranní odjezd z Brna k Liezenu. Tady si vyzvedneme klíče od chaty, která na nás čeká uprostřed hor a vydáme se na sněžnicích k ní. Nástup na chatu cca 4 hodiny.
Tři dny budeme vyrážet z Liezener Hütte na jednodenní túry na sněžnicích. Rozmanitý terén náhorní plošiny dává celou řadu možností podle aktuálních sněhových podmínek a počasí. Zázemím nám bude po celou dobu krásná chata ze základním zázemím. V zimě funguje samoobslužně - zatopíme si v kamnech a ze solárů je i základní elektřina. Jinak si ale vše musíme donést sami.
Pokud nám to dovolí lavinová předpověď, zvolíme alternativní sestup k autu, oklepeme ze sebe sníh a vydáme se na odpolední cestu do Brna. Příjezd ve večerních hodinách.
Jedná se o společný zájezd členů spolku Expedition Club International z.s., která je zajištěna podle platné legislativy cestovní kanceláří Expediční klub s.r.o , jež má platnou koncesi i pojištění proti úpadku u pojišťovny UNIQA ZDE. Jedná se o zájezd dle zákona č. 89/2012 Sb., část 4., HLAVA II., Díl 6. Na tuto výpravu je aplikován zvláštní režim DPH.
Po podání přihlášky Ti přijde obratem email "potvrzení o přijetí přihlášky". Následně Tě osobně kontaktuje průvodce, který s tebou probere detaily výpravy, až poté Ti finálně schválí přihlášku.
Po schválení přihlášky průvodcem Ti přijde email o schválení přihlášky a budeme po Tobě požadovat zálohu, která činí 50% ceny výpravy. Doplatek po Tobě budeme chtít 47 či 37 dní před začátkem výpravy, dle typu výpravy. K oběma platbám Tě vyzveme emailem. Více v Části 4. smluvních podmínek.
Určitě není problém vystavit fakturu na zájezd dříve, přímo na tvého zaměstnavatele (např. proplacení z FKSP či jiné zaměstnanecké benefity).
Řidičem bude po většinu času průvodce, ale kvůli bezpečnosti se po předchozí dohodě na dálnici vystřídá se zkušeným řidičem z Vašich řad. Ti kdo sedí na předních sedadlech nikdy nespí a mají za úkol konverzovat s řidičem a udržovat jej bdělého.